Kilka tygodni temu rozpoczęliśmy projekt praktyk studenckich w DreamLab Onet.pl. Po pierwsze, uruchomiony został serwis informujący o programie praktyk/staży, pod adresem http://praktyki.dreamlab.pl/. Po drugie – wyruszyliśmy w Polskę, spotykając się ze studentami na ich uczelniach i opowiadając o firmie oraz o samym projekcie, w ramach którego praktyki się odbywają.

Istotne jest to, że chcemy wykorzystać tę okazję do zmiany wizerunku naszej firmy – chcemy, aby Grupa Onet znana do tej pory głównie jako spółka medialna, była też widoczna jako spółka zaawansowana technologicznie. Jako miejsce pracy dla wysokiej klasy specjalistów IT. Pracując tutaj, wiemy doskonale że tak jest – ale też dochodzą nas często sygnały, że ludzie spoza Onetu, szczególnie szukający pracy, nie mają takiej świadomości.

Dlatego pokazujemy wyzwania, przed którymi stoi codziennie departament IT. Bez patetyzmu ale i bez fałszywej skromności – z jednej strony ponad 200 serwisów, z łącznym ruchem 4 mld odsłon miesięcznie i blisko 10 mln użytkowników (wyobraźcie sobie tą złą karmę pomnożoną przez kilka milionów osób w przypadku poważniejszej awarii), oraz 10 mln maili dostarczanych do skrzynek każdego dnia + 100 mln spamu, który udaje nam się zatrzymać. Z drugiej 1500 maszyn w kilku serwerowniach, kilkaset KW mocy elektrycznej, kilka Gbps łącz i ponad PB (Petabajt)przechowywanych na dyskach i taśmach danych. A do tego niesamowici ludzie, którzy jako zespół są w stanie podjąć się każdego wyzwania – w czasie prezentacji nie mogło oczywiście zabraknąć informacji o samym miejscu pracy, o ludziach jacy tutaj pracują, o możliwościach rozwoju i różnorodności świadczeń oferowanych pracownikom, w tym również osobom odbywającym u nasz staże.

Gdy skończymy wizyty na uczelniach (planowane do końca maja),udostępnimy prezentację także na tym blogu – chociażby po to, żeby odsyłać do niej osoby, którym Onet kojarzy się wyłącznie z mało ambitnym składaniem stron (notabene, spróbujcie zrobić dowolną stronę WWW, nawet statyczną, która będzie w stanie podawać się kilka tysięcy razy na sekundę i wtedy porozmawiamy jeszcze raz o tym co uważacie za ambitne).

Ale… Wizerunek firmy to jedno, druga istotna część naszej prezentacji, to sam projekt – którego praktyki są początkiem. Na razie napiszę tylko tyle, że chcemy zmienić dotychczasowe podejście – chcemy zacząć wreszcie współpracować ze środowiskiem Open Source, chcemy z jednej strony podzielić się wiedzą i doświadczeniem (robimy portal od13 lat), z drugiej zacząć lepiej korzystać z wiedzy i doświadczenia społeczności, które pracują nad podobnymi zagadnieniami. I w ten sposób zamiast kopać dwie studnie na pustyni, zaczniemy wreszcie kopać jedną. I nie piszcie proszę że kopanie studni w kilka osób to nie jest dobry pomysł. Teraz studni się nie kopie łopatami…

Piotr Piątkowski
Knowledge Manager