Departament IT Grupy Onet zdobył pierwsze miejsce w prestiżowym konkursie „Lider Wsparcia 2008″. Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagrody odbyło się podczas uroczystej Gali zorganizowanej w ramach „Forum Wsparcia IT”w Jachrance. W imieniu Onetu nagrodę odebrała Anna Prokop (na drugim zdjęciu pośrodku) – Kierownik Zespołu BPA w Departamencie IT. Tym samym Grupa Onet.pl znalazła się w zaszczytnym gronie firm o najwyższych standardach IT. Poprzednie edycje konkursu wygrały Lukas Bank, GE Money Bank i TP SA.

Konkurs „Lider wsparcia” organizowany jest przez HDI-Poland (Help  Desk Institute),który jest największą na świecie organizacją zrzeszającą specjalistów z zakresu wsparcia informatycznego i usług informatycznych. Celem konkursu jest promocja najlepszych praktyk w zakresie zapewniania wysokiej jakości i efektywności w obszarze  wsparcia użytkowników IT. Wybór zwycięzców jest dokonywany spośród firm i organizacji prezentujących wysoki poziom organizacyjny i jakościowy w zakresie wsparcia użytkowników oraz przeprowadziły w danym roku projekt doskonalący działania, i co najważniejsze, osiągnęły w ten sposób wymierną poprawę wskaźników działania.

Nagroda jest zwieńczeniem procesu wdrożenia procesów wsparcia ITIL, za które odpowiadał cały pion ITO. Prace nad projektem rozpoczęły się na początku2006 roku. Widoczny dla całej firmy początek tego wdrożenia wyznaczyło uruchomienie w listopadzie 2006, pojedynczego miejsca zgłaszania wszystkich usterek, czyli zespołu Internal Help Desk (na początku nawet nie było nawet numeru „4444″). Dziś zespół IHD to cztery osoby, które codziennie rozwiązują nasze problemy natury informatycznej i obsługują ponad 100 zgłoszeń dziennie. Dziękujemy, za Waszą cierpliwość.

W 2007 i 2008 roku trwały intensywne prace, których celem była poprawa jakość obsługi IT . Zależało nam, aby wszystkie zgłoszenia dotyczące funkcjonowania Portalu, i sprzętu naszych pracowników były obsługiwane szybko i profesjonalnie. Proces zmian dotyczył głównie Działu ITO, który bardzo mocno zaangażował się w wprowadzane innowacje.

I udało się!! Stabilność działania Onetu znacząco wzrosła, a czasy usuwania usterek – spadły. To duże osiągnięcie!

Za ten sukces dziękujemy wszystkim 200 osobom pracującym w Departamencie IT. Bez Was każdy proces jest tylko schematem na papierze. To dzięki Waszej pracy jesteśmy najlepiej wspieraną Firmą w obszarze IT.

Piotr Piątkowski
Knowledge Manager